a

Facebook

Twitter

کپی رایت 2017 اپلیکیشن ساز آنلاین اپ کیان
تمامی حقوق برای تیم اپ کیان محفوظ است.

8:00 - 19:00

ساعات کاری : شنبه تا پنجشنبه

به زودی

تلفن تماس مشاوره رایگان

اینستاگرام

تلگرام

جستجو

فهرست
 

توسعه کسب و کار

کسب درآمد با تولید App های موفق موبایل و تبلت

از همین حالا می توان به سادگی و با قطعیت بالایی پیش بینی کنیم که در آینده نزدیک تعداد زیادی از کسب و کارها و مشاغل کوچک و بزرگ به ابزارها و دستگاه های همراه وابسته خواهند شد.
تحقیقات موسسه مشاوره SMB Group نشان می دهند که شرکت های کوچک و متوسط برنامه ریزی کرده اند تا سرمایه قابل توجهی را صرف موبایل و تکنولوژی های مرتبط با آن کنند. این خود به تنهایی فرصت های تجاری بسیار خوبی برای شرکت ها و افراد فعال در دنیای فناوری اطلاعات و ارتباطات، طراحی و توسعه نرم افزار و وب سایت بوجود آورده و خواهد آورد. فرصت هایی مانند نیاز شرکت ها به تولید برنامه های موبایل یا اصطلاحا App، نیاز به داشتن اینترنت سریعتر و مطمئن تر، طراحی نسخه مخصوص موبایل وب سایت ها و … افراد و شرکت های خدمات موبایل، که بتوانند خدمات بهتر و مفید تر و ارزان تر ارائه کنند، می توانند به کمک دیگر کسب و کارها بروند و از این طریق درآمد خوبی کسب کنند.
بنابر تحقیقات موسسه Nielsen، تقریبا نیمی از مردم در ایالات متحده آمریکا، تلفن هوشمند دارند. انقلاب موبایل، در جهان در حال وقوع است. کسب و کارهایی که بتوانند زودتر به استفاده از این تکنولوژی برای ایجاد ارتباط بهتر، و موثرتر با مشتریان احتمالی شان، از فواید تجاری و برتری به نسبت رقبا و سایر شرکت ها سود خواهند برد. با توجه به قبضه بازار تلفن هوشمند در ایران توسط سامسونگ، و ارائه موبایل ها و تبلت هایی با سیستم عامل اندروید، و همچنین علاقه شدید قشر جوان و اهل فن جامعه ایرانی به محصولات همراه اپل مانند آیفون و آیپد، می توان این چنین نتیجه گرفت که این روند جهانی در کشور ما هم در حال شکل گیری است.
دنیای تجارت و بخصوص بازاریابی و ارتباط با مشتری به این سمت حرکت می کند که دیگر گفتن: «ایمیل شما دریافت شد؛ در اسرع وقت به شما پاسخ خواهیم داد» به مشتریان، جای خودش را به: «ما به سرعت و به هر شکلی (پیامک، رسانه های اجتماعی، تماس صوتی، پیغام صوتی، و…) که برای شما راحت تر است، با شما تماس خواهیم گرفت.» می دهد.
از میان دوستان و همکارانمان، بسیاری را می شناسیم که در حال حاضر حتی با همه مشکلات و نابسامانی هایی که اینترنت ایران دارد، بخش زیادی از کارهای شخصی و تجاری شان را با تلفن همراهشان انجام می دهند: مطلب می نویسند، فایل های پی دی اف و گزارشات اکسلی را مطالعه می کنند، به کارکنانشان کار واگذار می کنند، قرارهایشان را تنظیم می کنند، عملیات بانکیشان را انجام می دهند و …
سوال اینجاست که برای وارد شدن به چنین بازار جدید و با چنان رشد سریعی، چه باید کرد؟ جدای از کسب و کارهایی از قبیل موبایل فروشی یا تعمیرات موبایل که در حال حاضر در کشور ما فراوان است، نقطه ورود موفق، و با ارزش این بازار بزرگ، بخش نرم افزاری آن یا همان تولید App است.
همانطور که می دانید، Appهایی هستند که خود به تنهایی تبدیل به منابع درآمد سرشار برای تولید کنندگانشان شده اند.
بازی هایی مانند انگری بردز، Bebbled و Sketch Online و ده ها بازی دیگر مثال های قابل توجهی هستند. تعدادی دیگر از این Appهای پرطرفدار با هدف ارائه خدماتی که از پیش وجود داشته اند، بر روی دستگاه های موبایل تهیه شده اند مانندFacebook messenger، Skype و The Weather Channel و …
بخش دیگری از این Appها به عنوان ابزار کمکی و مکمل برای انجام کارهای روزمره به صورت آنلاین یا آفلاین تولید شده اند مانند Adobe Reader ، Quickoffice ، Astro File Manager و …
طراحی و راه اندازی یک App تا حدودی می تواند کاری مشکوک و نامطئن به نظر آید، چرا که برخی از این Appهای تولید شده، ناگهان به تعداد بالایی دانلود می شود در حالی که برخی دیگر کاملا نادیده گرفته می شوند. حال سوال مهم این است که چه کار کنیم تا با درصد احتمال بالایی مطمئن باشیم که App تولیدی ما، توجه لازم را جلب خواهد کرد؟
برای یافتن پاسخ مناسبی برای این سوال، مطالب و مصاحبه ها و توصیه های مختلفی که توسط تولید کنندگان Appهای موفق مطرح شده است مورد مطالعه و بررسی قرار گرفت. نتیجه این بررسی ها ۵ نکته (توصیه) برای تولید Appهایی که بتواند توجه کاربران و مشتریان را جلب کند، به شرح زیر است:

* اهداف مشخصی را برای خود و App دلخواهتان مشخص کنید.
هنگامی که تصمیم به طراحی و تولید یک App گرفته اید، ابتدا هدف از طراحی آن App باید مشخص شود. آیا به دنبال این هستید که خلاقیت و خوشفکریتان را به رخ رقبایتان بکشید؟ یا زیر فشار، با ارائه نسخه هایی اولیه قصد دارید مقداری زمان بخرید تا نسخه نهایی آماده شود؟ گاهی همین نشان دادن اینکه یک App در حال متولد شدن است و در آینده ویژگی های بیشتر و بهتری به آن اضافه خواهد شد، می تواند شما را نسبت به رقبایتان کمی جلو بیاندازد.
سوال دیگر این است که هدف از تولید این اپ، آیا کمک به کاربران و خدمت گیرندگان فعلی است تا بتوانند خدمات بهتری به صورت خودیاوری (self-service) دریافت کنند و به کسب و کار شما (یا کارفرمای شما) وفادار بمانند، یا هدف اولیه شما ایجاد راه های جدیدی برای کسب درآمد است؟ هرگاه اهدافتان را مشخص کردید، آن ها را اولویت بندی کنید، چرا که به شما کمک خواهد کرد بدانید که از کجا باید شروع کنید.

* مخاطب هدف خود را بشناسید.
گام بعدی این است که تشخیص دهید مخاطب و کاربر هدف App شما کیست؟ اهداف و نیازمندی هایشان و امکاناتی که ممکن است در اختیار داشته باشند را بشناسید. برای اینکار باید به سراغ بسترهای تکنولوژی که کاربران احتمالی اپ شما استفاده می کنند، بروید و درک کافی از روش های استفاده کاربران از آن تکنولوژی کسب کنید.
درک درستی از نیازهای مخاطبان و رفتار آنان، موجب می شود تا App شما به صورت اختصاصی برای آنان طراحی شود. خیلی وقت ها هدف مشتریان از استفاده از یک App انجام یک کار بخصوص مانند خرید یک محصول یا خدمات نیست بلکه هدف آنان کسب اطلاعات بیشتر درباره محصولات و خدمات است.
دستگاه های موبایل مختلف و متفاوتی در بازار موجود است. هر کاربری هم ممکن است نیازهای متفاوت و متنوعی داشته باشد. برای مثال یک کاربر ممکن است از طریق اینترنت امورات بانکی خودش را انجام دهد در حالیکه از App تولید شده توسط بانک تنها برای یافتن آدرس شعب بانک استفاده کند.
اینکه بتوانید گروه ایده آل کاربران مخاطب خود را بر اساس تقسیم بندی های جنسیتی، جغرافیایی، سنی و شغلی شان مشخص کنید به شما کمک خواهد کرد تا توان و زمان خود را بر روی تامین خواسته های آنان متمرکز کنید.
سوالات زیر را از خود بپرسید:
پاسخ به این سوالات به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید ساختار آماری و روانشناختی مخاطبان هدفتان را به شکل درستی، بدست بیاورید.
• آیا زن هستند یا مرد؟
• چند سال دارند؟
• کجا زندگی می کنند؟
• ازدواج کرده اند؟
• فرزند دارند؟
• در زمان استفاده از اپ، کجا هستند؟ منزل، محل کار، در حال حرکت؟
• آیا App رقیبی هست که آنها دوست داشته باشند؟ چرا و چگونه؟
• کار و شغلشان چیست؟
• نقاط اشتراکشان چیست؟
• چرا به موضوع App شما علاقمندند؟
• چه کسانی بر آنها اثر گذار هستند؟
• پر کاربرد ترین ابزارهای اینترنتی آنها چیست؟
• چه چیزی بر تصمیم گیری هایشان اثر دارد؟
• آیا از عهده خریدن App من بر می آیند؟
• آیا می توانم با App مورد نظر، با آنها ارتباط برقرار کنم؟
• آیا تعداد افرادی که در گروه مخاطبان هدف قرار می گیرند به اندازه ای هستند که بتوانند سود دهی ایجاد کنند؟
• نحوه ی دسترسی و سرعت ارتباط با اینترنت آن ها چه اندازه است؟
• مخاطبانتان به چه اندازه با ایده نهفته App من می توانند ارتباط احساسی برقرار کنند؟
مورد آخر را جدی بگیرید.
تحقیقات روانشناختی بر روی رفتار انسان نشان می دهد که ایجاد یک رابطه احساسی در مخاطبان در موفقیت و پذیرش یک ایده یا محصول بسیار موثر است. پیشنهاد می کنم که داستان و سرگذشت خود و یا ایده تان را از زمانی که احساس نیاز به ساختن یک App و یا ارائه سرویسی از طریقی آن App کردید، تا مشکلات و دردسرهای سر راهتان، و نهایتا موفقیتتان را در ارائه این App یا خدمات، در بخشی با عنوان درباره ما، در دل آن App جا دهید. این کار باعث می شود تا تصویر ذهنی مثبتی در مخاطب از شما و محصولتان ایجاد شود.

* تا جایی که می توانید ساده اش کنید.
با شناخت درست از نیازهای مخاطبان هدف، تنها بر روی روش ها و امکاناتی که آنان می خواهند تمرکز کنید. لزومی ندارد تعداد زیادی ویژگی و امکانات جورواجور ارائه کنید.
از طرف دیگر، سعی نکنید همه این نیازها را یکجا رفع کنید. در ابتدا، ارائه کوچکترین مجموعه قابل استفاده از امکانات و راه حل های مناسب و قابل توسعه در آینده را مدنظر قرار دهید. به سخن دیگر، یک نسخه اولیه با امکانات پایه ای اما مفید و با کارایی بالا را طراحی و تولید کنید. سپس از ویژگی به روز رسانی که اکثر دستگاه های همراه ارائه می کنند، بهره بگیرید و تغییرات، ویژگی ها و به روز رسانی های جدید را برای کاربرانتان بفرستید. این کار به App شما کمک خواهد کرد که هر چه سریعتر وارد بازار شود و در اختیار کاربران قرار گیرد. و به مرور پالایش و بهینه شود.
این نکته را می توان از شرکت اپل الگو برداری کرد. بر اساس دومین مرحله از مانیفست ۳ مرحله ای بازاریابی شرکت اپل، این شرکت در راستای رسیدن به موفقیت، خودش را موظف کرده است تا تلاش هایش را حول تحقق اهداف اصلی خود متمرکز کند و فرصت های بی اهمیت را حذف کند.
افزون بر این، در اختیار قرار دادن امکانات و ویژگی های جدید هر چند وقت یکبار، ماندگاری App شما را در یاد و خاطر مخاطبانتان تضمین می کند. البته باید دقت کنید که تا زمانی که نیاز به یک آپدیت حیاتی نیست، کاربران را با انتشار پشت سر هم نسخه ها و یا به روز رسانی های جدید بمباران نکنید. در اغلب اوقات، یک بازه ی زمانی ۲ یا ۳ ماه می تواند مفید باشد و کاربرانتان را برای مدتی طولانی با App شما، همراه و مشغول کند.

* همه چیز را اندازه گیری کنید.
در App خود امکاناتی بگنجانید تا رفتارهای کاربر را بتواند اندازه گیری کرده و صد البته با اجازه خود او، برای شما ارسال کند. برای مثال اگر کاربری در یک App مربوط به فروش لباس، بر روی یک پیراهن بخصوص اشاره کرد، ویژگی های آن پیراهن چیست؟ چه سایز، مدل و رنگی را انتخاب کرده است؟ چه اندازه بر روی صفحه توضیحات آن پیراهن مکث کرده است؟ آیا آن را در اینترنت به اشتراک گذاشته است؟ آیا آن را خریداری کرده است؟ آیا دیدن آن پیراهن تا تصمیم به خرید آن، زمان زیادی برده است؟ یا فورا خرید انجام شده است؟
استفاده از همه این اطلاعات، به اضافه نتایج آزمایش مداوم عکس العمل گروه های کاربران نسبت به تغییرات جزئی در امکانات و ویژگی ها، کمک شایانی به پالایش و تنظیم App به دلخواه کاربران خواهد کرد.

* هرکاری که از دستتان برای اطلاع رسانی بر می آید انجام دهید.
با این همه App که بر روی اینترنت و در App Store اپل یا Google Play (اندروید مارکت سابق) وجود دارد، هر کاری که بتواند توجه کاربران را به App شما جلب کند، مفید خواهد بود.
یک روش موثر برای اینکار، استفاده از خود آن App، برای اطلاع رسانی و ایجاد آگاهی در کاربران است. به این صورت که با قرار دادن امکان اتصال به شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک و توییتر و … و ترغیب کاربران به استفاده از این امکان برای به اشتراک گذاری و نوشتن در این سایت ها موجب خواهد شد تا افرادی که از آن App استفاده می کنند، تبلیغ کنندگان آن App شوند.
روش های معمول تبلیغات هم می تواند مفید باشد به شرطی که روش تبلیغ و محل آن درست انتخاب شود. انواع تبلیغات اینترنتی، تبلیغات تلویزیونی، رادیویی، پیامکی و یا تبلیغات دهان به دهان، به نسبت مخاطبان شما می تواند موثر و یا بی ارزش باشد. چشم بسته تبلیغات نکنید! باید بررسی کنید که کدام روش تبلیغات با گروه اصلی مخاطبان هدف شما همسو تر و مرتبط تر است. درباره موثرترین روش های تبلیغات اینترنتی بیشتر بخوانید.
روش دیگر، تبلیغات مشترک با شرکت های همکار است. با ایجاد شرایط برد – برد برای دو طرف، برای نمونه می توانید تبلیغات آنان را در App خود قرار دهید و در عوض تبلیغات خود را از طریق کانال های ارتباطی آنان منتشر کنید.

محصول ما ، یک سیستم یکپارچه جامع است ، شامل سایت اینترنتی ، اپلیکیشن موبایل و کنترل پنل حرفه ای برای مدیریت یکپارچه آنلاین. اگر به دنبال یک راهکار حرفه ای جهت کسب و کار خود هستید و یا به علت کمبود امکانات سیستم فعلی خود امکان رشد ندارید، حتما با ما تماس بگیرید

پلتفرم اپ کیان، قابل استفاده برای کسب و کارهای مختلف

اکثر اپلیکیشن سازها با در نظر گرفتن یک نوع کسب و کار خاص طراحی و برنامه نویسی شده اند که باعث می گردد استفاده از این سیستمها برای کسب و کارهای دیگر مناسب نباشد. نحوه طراحی اپ کیان به گونه ای می باشد که ابزارها و امکانات موجود، این امکان را به هرگونه کسب و کاری می دهد که اپلیکیشن راه اندازی شده را برای فعالیت خود بهینه و تنظیم نمایند.

امکانات موجود در اپلیکیشن ساز اپ کیان، حاصل تحلیل نیازهای واقعی مورد نیاز بازار ایران می باشد که طی تجربیات و تحقیقات ما به دست آمده است. امکانات جدید در نسخه های آتی ارائه شده نیز بر اساس همین فاکتورها، تحلیل و به سیستم اضافه می گردد.

بر خلاف برخی شرکتها که ابتدا بستر اصلی را ارائه داده و سپس به ازای هر ماژول مشتری، هزینه جداگانه دریافت می نمایند، تمامی امکانات و ماژول های موجود در اپلیکیشن ساز اپ کیان به صورت یکپارچه و کامل به مشتریان ارائه گردیده و هیچگونه هزینه پنهانی برای مشتریان در بر نخواهد داشت.

همین حالا ثبت نام کنید و اپلیکیشن خود را بسازید…

با ما تماس بگیرید

مشاوره رایگان

تولید انواع اپلیکیشن

مناسب برای کلیه مشاغل
  • اپلیکیشن پیام رسان
  • اپلیکیشن فروشگاهی
  • اپلیکیشن تاکسی سوار
  • اپلیکیشن خبرخوان
  • اپلیکیشن رستوران
  • اپلیکیشن رادیو و موسیقی
  • اپلیکیشن بیمارستان
  • اپلیکیشن شرکتی
  • اپلیکیشن سازمانی
  • اپلیکیشن همیار مدرسه
بدینوسیله به استحضار می رساند، سایت اپلیکیشن ساز اپ کیان در دست راه اندازی بوده و محتویات فعلی آن جهت آشنایی با فعالیت های آتی این سایت می باشد. بدیهی است در صورت تکمیل وبسایت و اتمام پروژه و اخذ مجوزهای لازم جهت فعالیت، اطلاع رسانی های لازم در این زمینه صورت گرفته و در صفحه اصلی سایت بارگزاری خواهد شد. لازم به ذکر است با توجه به اینکه تاکنون هیچگونه خدماتی در این سایت ارائه نشده و دسترسی به صفحه ثبت نام و ورود کاربران میسر نشده است، فلذا در صورت خرید از سایت هایی با نام مشابه (شامل کلماتی مانند: اپ یا آپ و ...) مراتب و شکایات خود را از سایت های موردنظر پیگیری فرمائید.
توجه: هرگونه ثبت نام و ایجاد حساب کاربری جهت انجام فعالیت و ارائه خدمات آتی این سایت منوط به راستی آزمایی و احراز هویت کامل هر کاربر جهت جلوگیری از سوء استفاده ها و تخلفات احتمالی بوده و کلیه فعالیتها در چارچوب مقررات جمهوری اسلامی ایران مورد نظارت کارشناسان قرار خواهد گرفت.